Dit is de lokale website van Univé Oost Mijn Univé Bel 088 3300300 Maak een afspraak

Interview met kantoor Ootmarsum & De Lutte

Vertrouwde gezichten en vertrouwde producten

Sinds juni vorig jaar prijkt het logo van Univé op de gevel. Wat is er sindsdien veranderd? “Intern hebben er een aantal veranderingen plaats gevonden, voor klanten is er eigenlijk weinig veranderd,” zegt Demi Weustink, Particulier adviseur incl. bankzaken bij Univé Oost, de partij die Nijhuis Financiële Dienstverlening heeft overgenomen. Ze is al vier jaar in dienst van de Regiobank in De Lutte en Ootmarsum. “Eigenaar Gerard Nijhuis had geen opvolger en na gesprekken met diverse partijen bleek Univé de beste overnamekandidaat waarbij onze manier van werken het beste aansloot. We willen dat onze klanten zo naar binnen kunnen blijven lopen en dat we transparant en persoonlijk blijven.”

"We willen dat onze klanten zo naar binnen kunnen blijven lopen en dat we transparant en persoonlijk blijven"

Gerard IJsseldijk, teamleider

De koffie staat nog altijd klaar 

“We staan bekend als de buurtzame bank. We kennen onze klant en weten meestal diens persoonlijke situatie. Alles wat andere banken nu online doen, kunnen wij nog steeds voor de klanten op kantoor regelen.” vertelt Gerard IJsseldijk, teamleider van de vestigingen in De Lutte en Ootmarsum. “Maar ook met het online regelen van bank- en verzekeringszaken gaan we met de tijd mee.” Bij Univé Oost kan zowel de particuliere als zakelijke klant  voor bankzaken, verzekeringen en hypotheken terecht. Het duo vervolgt: “Iedereen kan hier een rekening courant openen, óók startende ondernemers. Mensen kunnen hier nog steeds contant geld storten of halen. We doen zelfs nog overboekingen aan de balie voor klanten die moeite hebben met internetbankieren. Waar andere banken verdwijnen, blijven wij nog steeds lokaal aanwezig. Dat vinden wij belangrijk voor onze klant. We willen midden in de samenleving staan waarbij de persoonlijke aandacht onze kracht is.“

Onafhankelijk advies 

Nu de Univé vlag boven de kantoren zwaait, zou men verwachten dat er uitsluitend Univé producten aangeboden worden. “Dit is niet het geval,” helpt Gerard die aanname de wereld uit, “We geven onafhankelijk advies en nemen daarbij ook producten van andere aanbieders mee. Dat geldt voor zowel de verzekeringen als hypotheken. We kijken altijd naar wat het beste is voor de klant. En als dat geen Univé-verzekering is, geen probleem! We zoeken altijd naar een passende oplossing. Niet alles kan natuurlijk, maar er kan wel veel. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld van een klant die door het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd dusdanig met haar inkomen kelderde dat ze haar maandlasten niet meer kon betalen. Ze had een forse hypotheek, maar door het vergelijken van de diverse hypothecaire aanbieders hebben we haar maandlasten tot bijna de helft weten terug te brengen. Zo kon ze in ieder geval fijn blijven wonen.”

Oproep voor leefbaarhiedsinitiatieven

Niet alleen aan de balie of online helpt Univé Oost haar klanten verder. “We hebben bijvoorbeeld nu ook twee fondsen die aan de leefbaarheid in de buurt kunnen bijdragen. Dat kunnen verschillende initiatieven zijn: van de aanschaf van een duofiets voor een bejaardenhuis of het oprichten van een kookclubje voor eenzame ouderen tot het verduurzamen van een buurthuis,” licht Demi toe, “Het wil niet zeggen dat we dan altijd geldelijk bijspringen, maar we kijken waar en hoe we kunnen helpen. Bijvoorbeeld het werven van vrijwilligers of ondersteuning bij het starten van een crowdfundingsactie.” Dergelijke initiatieven kunnen worden aangemeld bij de kantoren in Ootmarsum en De Lutte. Maar ook de steeds meer in opmars komende cybercriminaliteit brengt Univé Oost onder de aandacht. “Vooral ouderen trappen nogal eens in de listige trucs van online criminelen,” gaat Demi verder, “We willen straks workshops geven waarbij we onze klanten wijzen op de gevaren hiervan en ook hoe zij veilig kunnen internetbankieren.”

Overstapactie 

Na de overname zijn de bekende gezichten gebleven. Ook oprichter Gerard Nijhuis is niet van het toneel verdwenen. Hij is nog steeds als financieel adviseur betrokken bij Univé Oost, met ondersteuning van Roy Sligman. In De Lutte bestaat het team uit Patrick de Vries, Mariët Oude Vrielink en Melinda Velnaar. Demi Weustink, Erna Ruiter en Marloes Visser trekken de kar in het kantoor in Ootmarsum. Omdat de kantoren een jaar onder de Univé vlag varen, hebben ze een overstap-actie. Wanneer klanten overstappen naar de Regiobank in De Lutte of Ootmarsum mogen zij cash € 50 op hun bankrekening als welkom verwachten. Dit wordt makkelijk en snel geregeld aan de balie van één van de kantoren. 

 

Openingstijden De Lutte:

Maandag 9.30 - 20.00 uur, dinsdag t/m donderdag 9.30 17.30 uur en vrijdag van 9.30 tot 13.00 uur

Openingstijden Ootmarsum:

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 9.30 - 17.30 uur, woensdag 9.30 - 20.00 uur

Beide kantoren zijn te bereiken via telefoonnummer: 0541-551937 of gewoon binnenlopen kan natuurlijk altijd, de koffie staat voor u klaar!

Altijd in de buurt

Loop binnen bij een van onze advieskantoren voor een vraag of financieel advies. Onze adviseurs helpen je graag. 

Ga naar De Lutte Ga naar Ootmarsum